idas Muszę cie zmartwić. Terkotanie miałem od poczatku, auto 2014r. Wymieniono mi komplet sprzęgła + łożysko na wałku. Przez jakiś czas był spokój. Terkotanie wróciło. Zglosiłem fakt i co ? Nic się nie da z tym zrobić, nawet wymieniając skrzynie. VW nie może rozwiązać tego problemu od 2000 roku. Problem jest w tym, że silniki tsi są bardzo ciche i z dlatego ten problem jest bardziej dokuczajcy. Winę za terkotanie ponosi luz na wałku sprzegłowym.
Terkotanie pedału sprzęgła
Zwiń
X
-
mazzii, ja o tym wiem
Nie urodzilem sie wczoraj, a na forum jestem już bardzo dlugo. Mi chodzi tylko o fakt ze można z tym żyć i nic sie nie zepsuje. Taka wymiana raz na jakieś 150kkm w moim odczuci to jest nic.
Rozwiązanie podalem w soim poscieVW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Właśnie chciałem nawiązać do twojego rozwiązania, że nie jest to rozwiązaniem problemu. Wymiana łożyska w moim przypadku dała efekt na miesiąc czasu. Terkotanie powróciło. Tak jak pisałem, luz na wałku sprzegłowym powoduje ten dźwięk. Oczywiście życzę ci w nowy rokużeby ten dźwięk jednak nie powrócił. Mi zostało głośniej słuchać radia :lol:
Komentarz
-
-
mazzii, nie to jest moim rozwiązaniem. Rozwiązaniem jest jeździć i sie nie przejmować, zglaszac to przy każdej wizycie serwisowej i mieć ubezpieczenie.
Jeśli mi się nic nie wywalilo przez prawie 150kkm, to uważam ze nie jest to cos poważnego.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Koledzy, może orientujecie sie, czy ze sprzeglem w wersji 2.0 tdi ow problem również występuje, tj. wystarczy na miesiac? Nie chciałbym po jakims czasie stwierdzic, że mam do czynienia z usterka, która nawraca, jak mówią "jak wrzód na tyłku". Miesiące czasu wolnego wolałbym przeznaczyć na ciekawsze zajęcia, niźli szlajanie się po serwisach. Chodzi mi o sam kontrast.
Komentarz
-
-
Coraz bardziej mnie to przeraża, że posiadacze octavi 3 zadają pytania które powinny mieć miejsce w dziale dla naturalnie bardziej wyeksploatowanych octavi 1. Więc jaki jest sens kupować nowe auto? Czy jest jakiś argument ?
Zagladam do działu O1 aut 10 letnich, później O3 auta kilkumiesięczne i nie widzę różnicy. Piszczy, telepie, stuka, dudni, wytarło się, zgrzyta, przerywa, szumi, nie działa..... To jakaś porażka.
Komentarz
-
-
Jedynie ,, spisek '' w dziejach ewolucji motoryzacji obecne auta analogicznie były by nieśmiertelneDa się to zrozumieć , ale jak ma być na krótko i tandetnie to za 30 tyś.zł a nie za 100. Trzeba będzie wybierać marki gdzie ten spisek jest bardziej wyważony. Np. Renault - dobra jakość za rozsądną cenę.
Komentarz
-
-
Wymiana na nowy model sprzęgła
U mnie jest tak :
1) Przy 15 tys wymiana sprzęgła - szuranie przy skręcie w lewo nadal słyszalne, terkot ustaje na 3 tys. km.
2) Przy 18 tys. wymiana sprzęgła - szuranie przy skrecie w lewo nadal słyszalne, terkot ustaje na 8 tys km.
3) Przy 26 tys, czekan na serwis do 30 tys. bo już nie mam sił do tego. Oddaj e auto na przegląd 30 tys. i się okazuje że wyszedł nowy model sprzęgła. Wymiana od razu ( 30.12.2015).
Przejechane 1 tys. km - spostrzeżenia:
1) Szuranie przy skręcie w lewo mniej słyszalne ale nadal jest.
2) Pojawia się szuranie przy skręcie w prawo ( a to nowość).
3) Pedał sprzęgła chodzi tak ciężko, że jazda po mieście kończy się wyćwiczeniem lewej nogi jak po dobrym treningu na siłowni - sądziłem, że po jakimś czasie trochę się "wyrobi". Ale jak narazie tak samo twarde jak po odebraniu z serwisu.
Czy ktoś ma także wymienione sprzęgło na nowy model ?
Komentarz
-
-
A to szuranie przy skręcie to czasem nie jest poduszka skrzyni biegów do wymiany? Mi wymieniali i pomogło. Kilku osobom na forum chyba też.
W moim przypadku wymienili sprzęgło z powodu dziwnych dźwięków przy jego wciskaniu i z powodu objawów, które jak piszesz mają u Ciebie miejsce po trzeciej wymianie. Ustało. Za to jak jest sucho i przejezdzam przez nierownosci czy też leżące policjanty to coś skrzypi jak w wozie drabiniastym. Jak popda deszcz albo przejadę z wciśniętym sprzęgłem to ustaje. Gwarancja się skończyła i tak jeżdżę. Poza tym innych objawów brak
Komentarz
-
-
Wymiana na nowy model sprzęgła
Witam,
Będę w serwisie niedługo bo jeszcze mam kilka rzeczy do zrobienie więc napomknę o tej poduszce ( dziwne bo zawsze jeżdżę do TMT a tam raczej sporo aut się przewija).
Najbardziej denerwujące jest jednak to nowe sprzęgło, naprawdę trzeba się mocno napocić żeby przerzucać biegi ( już przeszedłem na wersje 1->3->6).
Ostatnio pojeździłem chwilę Leonem 3 ( 1.4 125km) to sprzęgło bajka.
Komentarz
-
-
U mnie wymieniali w październiku 2015r więc nie wiem czy już nie wyszło nowsze. Przejechałem na nim ponad 2000 km i już zaczynam słyszeć stuki na biegu jałowym jak auto stoi. Nie hałasuje jak poprzednio przy skrętach ani w lewo ani w prawo. Jednak jak puszczę sprzęgło na luzie to stuka, wcisnę - nie stuka, puszczę - stuka ciszej, wcisnę - nie stuka, znów puszczę - nie stuka, wcisnę - nie stuka, puszczę - stuka głośniej i tak do... :P
Ale zauważyłem, że przy skręconych kołach, gdy auto stoi, jak chcę zmienić bieg to tak jakoś ciężko go wybić i ciężko wrzucić nowy np. z wstecznego na jedynkę lub odwrotnie.
Gwarancję mam do marca 2016r i będę jechał na przegląd po 2 latach więc postaram się to zgłosić jeszcze w ramach gwarancji. Zobaczymy co powiedzą a na razie ich chwalę
Komentarz
-
-
A czy ktoś może mi powiedzieć czy normalnym jest, bo w poprzednich 10 autach tego nie słyszałem, że na postoju i wciśniętym sprzęgle jest cisza a na puszczonym słuchać jakby się coś obijało w okolicach grodzi? Kojarzę, że w 10 letnim passacie z przebiegiem 300 tys i ori dwumasie była różnica w dźwięku na wciśniętym i puszczonym sprzęgle.Biały działkowóz
Komentarz
-
-
Też tak mam tylko na razie dosyć cicho, po prostu lekko szumi a jak wcisnę sprzęgło nic już nie słychać.
Wcześniej miałem nowego golfa 6 1.4 TSI CAXA i było to głośniejsze już takie chrobotanie i dodatkowo czasami coś skrzypiało przy wciskaniu sprzęgła. ASO VW twierdziło, że taka uroda tych skrzyń i sprzęgła. Autem zrobiłem 90 tyś km i oprócz odgłosów nic się nie działo. Według mnie VW ma jakiś błąd konstrukcyjny w tych skrzyniach do TSI i od lat nic z tym nie robią ale nie wpływa to chyba za jej niezawodność. Ja swojej nie reklamuję gdyż wymiana nic nie da a nie mam czasu i ochoty na pozbawianie się auta na kilka dni oraz rozkręcania połowy auta bez sensu...Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Kapitan Snuja,
To jest to sławetne chrobotanie co w 1.4. Jest to jakaś wada sprzęgła (docisk lub łożysko oporowe) ale na obecną chwile auta po wymianie na nowe elementy mają po jakimś czasie to samo.
Przestań się wsłuchiwać w te dźwięki i ciesz się autem. Z tego co ludzie opisują takie dziwięki słyszalne są przez długi czas i nie spowodowały jeszcze żadnej poważnej awarii.jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Dzisiaj auto oddałem na wymianę już drugą sprzęgła :evil: Ponoć jest to trzecia wersja sprzęgła. Jeśli po kilku tyś zacznie też terkotać to już dam spokój, nie będę tego reklamował bo już mam tego dosyć. Bo ile razy można wymieniać sprzęgło tym bardziej że mam najechane dopiero 23 tyś km.
Przy okazji będę miał wymienianą dźwignie hamulca ręcznego, sprawdzane ubytki płynu chłodzącego oraz skrzypienie zawieszenia. Ciekawe co zdiagnozują :?:Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
We wtorek odstawiłem ponownie swojego "trupa" do serwisuProblem z wrzucaniem biegów, trzaski..., piski..., trudno to opisać. Przy przebiegu 27 tyś. miałem wymienione sprzęgło. Nowe wytrzymało dosłownie 2 tyś km!!! Zastanawiam się czy to jakość tej marki, czy mechanik miał dwie lewe ręce.
Oprócz tego zgłaszam już kilkakrotnie problem z trzeszczącym zawieszeniem i "trykającym" przegubem wewnętrznymOczywiście serwis nie widzi i nie słyszy "problemu", ewidentnie czekają na zakończenie gwarancji...
Normalnie idzie się załamać!!!Jest: OIII 1.4 TSI beż cap... Elegance+Amazing+Dynamic+parę fajnych dodatów cieszących oko
Była: OII FL 1.8 TSI czarna Elegance+light assistant+lusterko foto...+pakiet biznes+pakiet WADLIWE AUTKO !!!
Komentarz
-
-
Jak pisałem wcześniej występowało to już w 1.4 CAXA, w moim 1.8 CJSA też to słychać więc obstawiam wszystkie TSI 1.4 do 1.8
W fabii 2 w 1.2 TSI 105KM tego np. nie zauważyłem...Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
Komentarz